суббота, 7 ноября 2015 г.

За сватбения бум

 Тази година - година на сватби и предложения за брак. Успях да бъда на една и да хвана букета на булката. Разбрах, че минимум 3-4 моите бивши съученички вече са Съпрузи. Още няколко познати получили предложение за брак. А има още много приятелки на приятелките ми, които също са се омъжили.
 Не за първи път ме питат: "И кога ще се омъжваш?" или "Не се ли омъжила още?". И когато за пореден път разбирах, че някоя от приятелки/познати  (която е на възраст 21-23 години) се омъжила, си мислех "Искам и аз".
 Но като си помислех един ден, реших, че сега не искам. И ето защо: 
1. Напълно съм доволна от връзка с моят любим мъж. Той ме търпи, грижи се за мене и ме подкрепя. И съм повече от убедена, че така нареченият "нов етап от връзката" няма да промени значително отношенията помежду ни.
2. Повечето младоженци, които са решили да разменят обети и да дадат клетва, че ще живеят дълго и щастливо, дори не са живели заедно 3-4 години под един покрив. От опита на по-възрастните разбрах, че истинското отношение към партньора може да се разбере, когато заедно се сблъскате труден момент или болка. А не само когато той ти подарява цветя и други подаръци и вие се разбирате чудесно.
3. Смятам, че това е излишно харчене на пари. Защото е прието да се канят всички роднини, само някаква далечна леля (за чието съществуване не си подозирала) да не се разсърди. Има и други разходи - като огромна рокля и костюм, наем на скъпа кола (за да накараш другите да ти завиждат) и т.н. А горките родители не спят и мислят откъде да вземат толкова много пари, само детето им да е щастливо.
4. Без съмнение, всяко момиче е достойно да се почувства като "кралица на бала". За съжаление, на другия ден бялата рокля се сменя на престилка, и мъжът иска да яде. Новият живот не толкова прекрасен, както го дават по филмите. Но по някаква причина не всички момичета се замислят за тази част на "приказка".
 Разбира се, и аз мечтая да облека бяла рокля. И пожелавам на всички щастлив семеен живот. Ще завърша статията с цитат на Оскар Уайлд: "Мъжете се женят от скука, жените се омъжват от любопитство. И едните и другите остават разочаровани". 

Комментариев нет:

Отправить комментарий